Viljandist alguse saanud ja nii pealinnas kui mujal Eestis rahva vatsad vallutanud VLND Burger on koroonakriisi kasutanud uute sihtide seadmiseks. Ettevõtte üks eestvedajaid Kris Süld tõdeb, et rasket aega on aidanud üle elada kullerteenused.

 

Kuidas VLND Burgeril alates möödunud kevadest on läinud?

Lühidalt öeldes ootamatult hästi. Kaalusime möödunud aasta märtsis erinevaid lahendusi, juhuks kui kõik kinni peaks minema. Lõpuks läks meie jaoks mõistlikult, sest kaasamüük jäi lahti. Meil on ka selline toit, mida on hea kulleriga laiali vedada. Seetõttu pole me olnud kriisist väga tugevalt mõjutatud. Küll aga, kui varem käis kullerite kaudu 15-20 protsenti käibest, siis nüüd kaks kolmandikku. Ehk siis kahe kolmandiku käibe pealt peame tasuma vahendustasu kullerfirmale. Seega võib öelda, et meil läheb küll hästi, aga ikkagi kehvemini kui enne koroonakriisi.

 

Kas olete pidanud oma tegevust koroonakriisi tõttu ümber kujundama?

Eriolukorra ajal hakkasime rohkem toiduautoga ringi liikuma. Käisime Tartus ja Viljandis ja pakkusime ettetellimisega müüki. Tartu käikudest arenes seal välja meie oma söögikoha avamine möödunud aasta augustis. Koroonale reageerimine pani meid otsima uusi võimalusi ja selle tulemusena astusime sammu edasi, mitte tagasi.

Oleme alustanud rahvusvahelist koostööd. Koos taani pruulikojaga Mikkeller oleme välja andmas uut õlut. Mõtleme tõsiselt ka täistaimsete alternatiivide peale meie menüüs. Seda ühest küljest burgerite valiku laiendamise mõttes, aga teisalt kogu meie tegevuseala laiendamiseks.

Maikuus plaanime avada Põhjala tehases toiduauto ettevalmistusköögi ja väikese baar-restorani.

 

Kuidas on käivitunud uus koht Tartus?

Oleme endiselt käivitusfaasis ja õpime ise iganädalaselt. Tallinna müügikohaga on olnud esimesest päevast alates pidev eduelamus. Sellest hetkest, kui leti Balti jaama turul avasime, läks rong käima ja ei ole siiani peatunud. Tartus on algus olnud vaiksem, kuid läheb ikkagi hästi. Oleme suutnud käivet järk-järgult kasvatada. Aga aeglasem start on ka mõneti loogiline, arvestades mis ajal me avasime. Tartus on ka kaasamüügi protsent veelgi kõrgem, 85-90 protsenti.

Oleme tegelikult kullerteenuse platvormidele tänulikud, olgu see vahendustasu mis ta on. Ilma nendeta oleks kindlasti veelgi raskem.

 

Kui suure tiimiga täna tegutsete?

Praeguse seisuga on meil 16 töötajat. Kõik ei ole täiskohaga, paljud on õpilased. Suvehooajal on hingekirjas olnud isegi 20 inimest. Oleme nüüd täitsa suur ettevõte, kuigi meil ei olnud kunagi plaanis selliselt kasvada.

 

Kas teil on ka suur plaan, kus te ettevõttega 10 aasta pärast olla tahaksite?

Me ei ole seda omanikega tegelikult kokku leppinud. Oleme natuke nagu start-up ettevõte. Teeme lihtsalt asju ja vaatame, kuhu välja jõuame. Me ei mõtle selliselt, et olla 10 aasta pärast viies Euroopa riigis, pakkuda tööd sajale inimesele või teha 20 miljonit käivet. Võibolla see on väikelinnast tulemisega seotud, et hoiad kogu aeg jalad maas.

 

Mis rolli mängib täna VLND Burgeri jaoks Viljandi?

Oleme Viljandis registreeritud ettevõte. Meil on väga palju Viljandist pärit töötajaid, kes oma maksud kodulinnas maksavad. Kui keegi tuleb sügisel Tallinnasse või Tartusse kooli, siis ta on väga oodatud meiega ühendust võtma.

Tihti on ka nii, et keegi tuleb leti äärde midagi Viljandi kohta küsima, siis on tööl just kolm Viljandi inimest. Tunneme oma töötajate ees suurt vastutust ja ei taha, et kellelgi meie vea tõttu halvasti läheb. Oleme sõpruskonnast alguse saanud ettevõte ja üritame ka oma töötajaid samamoodi kohelda kui oma sõpru.

 

Küsis Johan-Kristjan Konovalov Viljandimaa Arenduskeskusest.